WARUNKI GWARANCJI
Ważne od 01.01.2018 do 31.12.2018 wyłącznie z dokumentem zakupu
Szanowni Państwo!
Serdecznie dziękujemy za okazane zaufanie przy wyborze naszego sprzętu. Mamy nadzieję, że użytkowanie urządzenia dostarczy Państwu wiele satysfakcji jak również spełni wszystkie oczekiwania. Urządzenie zostało wyprodukowane w oparciu o najnowocześniejsze technologiez uwzględnieniem wymagań ochrony środowiska.
W trosce o Państwa bezpieczeństwo oraz komfort podczas użytkowania nabytego sprzętu należy zapoznać się z jego instrukcją obsługi, przepisami bezpieczeństwa oraz warunkami gwarancji.
W przypadku pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z autoryzowany sprzedawcą sprzętu bezpośrednio odpowiedzianym za zabezpieczenie obsługi handlowo-serwisowej, lub autoryzowanym punktem serwisowym.
Wykaz autoryzowanych punktów serwisowych znajduje się na stronie internetowej: www.stiga.pl.
Jeżeli chcielibyście Państwo podzielić się z nami swoją opiniąna temat naszych produktów, prosimy o kontakt za pośrednictwem formularza kontaktowego umieszczonego na stronie internetowej www.stiga.pl/kontakt, gdzie nasi konsultanci chętnie odpowiedzą na Państwa pytania.
Firma Stiga Sp. z o.o. dla sprzętu oznaczonego w niniejszej karcie gwarancyjnej udziela gwarancji, że urządzenie jest wolne od wad materiałowych, montażowych. Gwarancja na sprzedany towar nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
Terytorialny zasięg ochrony gwarancyjnej – obszar Rzeczypospolitej Polskiej.
- Gwarancja – stanowi zobowiązanie gwaranta do nieodpłatnego usunięcia wad fizycznych wyrobu (materiałowych, montażowych).
- Gwarancją bezpłatnej naprawy objęta jest wada urządzenia, które nie spełnia funkcji określonych w instrukcji obsługi ze względu na uszkodzenie, a przyczyna uszkodzenia wynika z wad materiałowych, montażowych.
- Okres ochrony gwarancyjnej rozpoczyna się w dniu zakupu/wydania towaru i wynosi:
- a) zakup konsumencki urządzenia marki Stiga:
Gwarancja wydłużona (*):
- 3 lata lub 300 motogodzin, a w przypadku maszyn z serii PRO, 500 motogodzin (w zależności co nastąpi wcześniej):
dla traktorów ogrodowych z frontowo lub centralnie między kołami
zamontowanym zespołem roboczym wraz z akcesoriami;
Gwarancja standardowa(*):
– 3 lata: wszystkie inne urządzenia z wyłączeniem traktorów ogrodowych z frontowo lub centralnie między kołami zamontowanym zespołem roboczym wraz z akcesoriami, robotów koszących oraz urządzenia SGS60;
– 2 lata lub 300 motogodzin, a w przypadku maszyn z serii PRO, 500 motogodzin (w zależności co nastąpi wcześniej):
dla traktorów ogrodowych z frontowo lub centralnie między kołami zamontowanym zespołem roboczym wraz z akcesoriami;
– 2 lata: roboty koszące oraz urządzenie SGS60;
– 4 lata: włosie zamiatarek SWP;
- b) zakup konsumencki urządzenia marki Alpina, Castelgarden
oraz innych dystrybuowanych przez Stiga Sp. z o.o.:
- 2 lata: dla wszystkich urządzeń (*)
- c) zakup komercyjny urządzenia marki Stiga:
Gwarancja wydłużona (*):
– 3 lata lub 300 motogodzin, a w przypadku maszyn z serii PRO,
500 motogodzin (w zależności co nastąpi wcześniej): traktory ogrodowe z frontowo lub centralnie między kołami zamontowanym zespołem roboczym wraz z akcesoriami;
Gwarancja standardowa (*):
- 3 lata: kosiarki spalinowe i wertykulatory spalinowe;
- 2 lata: roboty koszące;
- 1 rok lub 300 motogodzin a w przypadku maszyn z serii PRO, 500 motogodzin (w zależności co nastąpi wcześniej): traktory ogrodowe z frontowo lub centralnie między kołami zamontowanym zespołem roboczym wraz z akcesoriami; (*) z ograniczeniami dla jednostek silnikowych zgodnie z pkt. 5,
akumulatorów zgodnie z pkt. 6, zespołów jezdnych (przekładni)
zgodnie z pkt. 7
– 1 rok: pozostałe urządzenia;
– 4 lata: włosie zamiatarek SWP;
- d) zakup komercyjny urządzenia marki Alpina, Castelgarden oraz innych dystrybuowanych przez Stiga Sp. z o.o.:
- 1 rok: dla wszystkich urządzeń (*)
- Gwarancja wydłużona
Warunkiem nabycia prawa do wydłużonej gwarancji jest zakup,
sprzedaż, montaż i uruchomienie powyższego traktora ogrodowego przez autoryzowanego sprzedawcę sprzętu STIGA. Obowiązek bezpłatnego uruchomienia (z wyłączeniem niezbędnych materiałów
eksploatacyjnych) i instruktażu użytkowania traktora spoczywa na sprzedawcy i winien odbyć się w obecności nabywcy. Fakt przeprowadzenia ww. czynności winien być potwierdzony i odnotowany przez sprzedawcę. Dokument potwierdzający wykonanie powyższych czynności użytkownik winien zachować przez cały okres gwarancyjny.
- Tabela okresów gwarancyjnych dla jednostek silnikowych
Niniejsze warunki gwarancji obowiązują dla urządzeń marki Stiga, Alpina, Castelgarden oraz innych urządzeń
dystrybuowanych przez Stiga Sp. z o.o.
konsumenckie komercyjne
Vanguard 3 lata 3 lata
Commercial Turf Series 2 lata 2 lata
Extended Life Series: I/C, Pro,
Professional Series z tuleją żeliwną
2 lata 1 rok
850 series z tuleją żeliwną, Dura-Bore 2 lata 1 rok
Snow Series MAX z tuleją żeliwną 2 lata 1 rok
pozostałe silniki z tuleją żeliwną 2 lata 1 rok
pozostałe silniki B&S 2 lata 90 dni
GCV-135/160/190/520/530 2 lata 90 dni
GX-25/35, GXV-50, GXH-50, GXV-57,
GS/GSV
2 lata 1 rok
GXV-530/660 3 lata 3 lata
pozostałe silniki Honda 2 lata 90 dni
2 lata lub
1000**
motogodzin
AUTOCLIP silniki napędu kół i noży z przekładniami
wszystkie modele 2 lata 1 rok
Kawasaki wszystkie modele 2 lata 1 rok
2 lata lub 1000**motogodzin
Producent
silnika
Silnik/model
Zastosowanie
GGP
B&S
Honda
wer. S/2018-01
- Okresy gwarancyjne akumulatorów: 2 lata zakup konsumencki, 1 rok zakup komercyjny.
- Okres gwarancyjny dla zespołów jezdnych (przekładni) kosiarek spalinowych, przekładni mechanicznych i hydrostatycznych (HST) traktorów ogrodowych:
- a) urządzenia marki Stiga: 3 lata zakup konsumencki, 1 rok zakup komercyjny – z ograniczeniami 500 motogodzin traktory ogrodowe z serii PRO / 300 motogodzin pozostałe traktory ogrodowe (w zależności co nastąpi wcześniej);
- b) pozostałe urządzenia: 2 lata zakup konsumencki, 1 rok zakup komercyjny z ograniczeniami 300 motogodzin (w zależności co nastąpi wcześniej).
- Zakup konsumencki w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta. (Dz.U. 2014 poz. 827) jest to zakup dokonywany przez osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Warunkiem skorzystania ze świadczeń gwarancyjnych jest zgłoszenie i dostarczenie przez użytkownika kompletnego urządzenia, wraz z dokumentem zakupu, w autoryzowanym zakładzie serwisowym lub miejscu zakupu niezwłocznie po stwierdzeniu niesprawności.
- Zgłaszający reklamację winien podać w celach korespondencyjnych
swoje dane osobowe: imię i nazwisko, adres, nr telefonu (Art. 23 ust. 1 pkt 3 Ustawy o Ochronie Danych Osobowych).
- W przypadku niespełnienia któregokolwiek warunku określonego w punkcie 8 i 9, przyjmujący reklamację ma prawo odmówić przyjęcia urządzenia do naprawy.
- Wybór sposobu usunięcia wady należy do gwaranta, który może naprawić rzecz poprzez naprawę lub wymianę uszkodzonej części lub wymianę towaru. Niezależnie od sposobu usunięcia wady gwarancja trwa dalej przedłużona o czas usunięcia wady przez gwaranta.
- Gwarant za pośrednictwem autoryzowanego zakładu serwisowego ustosunkuje się do zgłaszanych przez reklamującego roszczeń w terminie 10 dni, a usunięcie wady w przypadku jej zakwalifikowania do bezpłatnej obsługi gwarancyjnej nastąpi nie później niż w ciągu 30 dni od dnia zgłoszenia reklamacji. Naprawy
pozagwarancyjne (odpłatne) są realizowane w oparciu o indywidualne uzgodnienia reklamującego z zakładem serwisowym.
- W przypadku naprawy odpłatnej lub nieuzasadnionego zgłoszenia reklamujący ponosi koszt weryfikacji uszkodzenia, ewentualnej naprawy, koszty związane ze spedycją lub koszty dojazdu serwisu.
- Uprawnienia z tytułu gwarancji nie obejmują prawa kupującego do domagania się zwrotu utraconych korzyści oraz poniesionych kosztów w związku z wadami rzeczy. Gwarancja nie obejmuje przypadków losowych uszkodzeń niezależnych od warunków eksploatacji np. powódź, pożar, itd.
- Ochroną gwarancyjną nie są objęte uszkodzenia powstałe w wyniku niewłaściwej instalacji lub eksploatacji sprzętu niezgodnej z instrukcją obsługi.
- Zakresem ochrony gwarancyjnej nie są objęte:
- a) czynności związane z montażem, uruchomieniem, konserwacją, przewidziane w instrukcji obsługi, do wykonania których zobowiązany jest użytkownik urządzenia we własnym zakresie i na własny koszt,
- b) uszkodzenia powstałe w wyniku niewłaściwej instalacji lub eksploatacji sprzętu (niezgodnej z instrukcją obsługi),
- c) uszkodzenia powstałe w wyniku stosowania mieszanki paliwowej
niezgodnej z instrukcją obsługi,
- d) uszkodzenia spowodowane przez użytkownika powstałe na skutek niewłaściwego przechowywania, transportu, nieprawidłowo wykonanych czynności konserwacyjno-naprawczych,
- e) uszkodzenia rzeczy powstałe w wyniku naturalnego zużycia będącego konsekwencją użytkowania rzeczy w trakcie prawidłowej eksploatacji, w tym uszkodzenia powłok lakierniczych,
- f) uszkodzenia akumulatorów, które powstały w wyniku ich nieprawidłowego użytkowania, przechowywania i ładowania,
- g) usterki związane z przewodem ograniczającym Stiga Autoclip z wyjątkiem wad fabrycznych; z gwarancji wykluczone są wszystkie przypadkowe przecięcia, przecięcia spowodowane przez urządzenie, miejsca łączenia i uszkodzenia spowodowane korozją,
- h) uszkodzenia nadajnika i zasilacza Stiga Autoclip powstałe w wyniku przepięć napięcia instalacji elektrycznej oraz ich nieprawidłowe działanie wynikające z zakłóceń wywołanych przez inne urządzenia lub instalacje.
- Części i materiały nie objęte ochroną gwarancyjną, a zużycie których jest naturalną konsekwencją pracy:
- a) elementy eksploatacyjne np.: noże, tarcze, listwy tnące, głowice żyłkowe, filtry, linki rozruchowe, świece zapłonowe, żarówki, koła jezdne, bębny i szczęki sprzęgłowe, sprzęgła i koła cierne, paski napędowe, śruby bezpieczeństwa, szczotki zbierające i zgarniające,
- b) elementy silnika: cylindry, tłoki, pierścienie, wał korbowy, łożyska, panewki, membrany gaźników,
- c) elementy skrzyni biegów/przekładni: koła zębate, łańcuchy, pompy hydrauliczne,
- d) inne elementy: piasty noża, kliny zabezpieczające, amortyzatory, łożyska, panewki, koła zębate, bezpieczniki przeciążeniowe, szczotki węglowe, cięgna i linki sterujące,
- e) elementy niewymienione w niniejszej karcie gwarancyjnej, a które w sposób oczywisty zużywają się w trakcie pracy.
- Użytkownik nie może żądać naprawy uszkodzonego urządzenia w miejscu użytkowania, nawet jeżeli urządzenie jest objęte obsługa gwarancyjną.
- Użytkownik traci uprawnienia z tytułu gwarancji w przypadku stwierdzenia: dokonywania zmian konstrukcyjnych, prób napraw i regulacji nieprzewidzianych w instrukcji obsługi, niewykonywania przeglądów eksploatacyjno- konserwacyjnych do których zgodnie z przepisami zawartymi w instrukcji obsługi
użytkownik jest zobowiązany, stosowania nieodpowiednich części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.
- Na nabywcy/użytkowniku spoczywa obowiązek dokumentowania przeprowadzonych przeglądów gwarancyjnych oraz innych czynności serwisowych.
Nr dokumentu sprzedaży:
Pieczątka i podpis sprzedawcy
Data sprzedaży / wydania towaru:
Dotyczy wyłącznie traktorów ogrodowych marki Stiga, z frontowo lub centralnie między kołami zamontowanym zespołem roboczym
Potwierdzenie wykonania montażu i uruchomienia ww. sprzętu przez sprzedawcę posiadającego autoryzację udzieloną przez firmę Stiga Sp. z o.o. (wypełnia sprzedawca)
Pieczątka i podpis autoryzowanego sprzedawcy
Data montażu / uruchomienia:
Gwarant: Stiga Sp. z o.o.
- Rzemieślnicza 87, 62-081 Baranowo,
www.stiga.pl